fbpx

4 tipy, jak optimalizovat své kampaně v Google Shopping

Google Shopping nebo také produktové reklamy jsou jedním z největších nositelů tržeb většiny internetových obchodů. Jejich optimalizace proto může být velice přínosná. V tomto krátkém příspěvku Vám shrneme 4 základní tipy, jakými můžete své produktové reklamy na Googlu optimalizovat a dostat z nich ještě více.

1) Segmentace podle vyhledávacího dotazu

Věděli jste, že uživatelé, kteří vyhledávají konkrétní názvy produktu, mají o 40% vyšší konverzní poměr než uživatelé s obecným vyhledávacím dotazem?

Proto je důležité, pokud chcete svůj Google Shopping optimalizovat na vyšší úrovni, abyste kampaně segmentovali podle toho, na jaké vyhledávací dotazy se uživateli reklama zobrazí. Nevíte, jak na to? Rádi Vám s tím poradíme.

2) Bidování na úrovni produktů

Je jistě známo, že ne každý produkt má stejnou prodejnost, a proto nedává smysl, na všechny produkty nabízet stejnou cenu za proklik. Optimální cenu prokliku (CPC) ovlivňuje totiž mnoho faktorů. 

Optimální CPC, které budete počítat pro jednotlivé produkty, by mělo odrážet všechny možné faktory, abyste daný rozpočet využili naplno. Je zbytečné nabízet stejnou cenu za proklik na sedací soupravu za 10,000Kč, která je bestseller a na podobnou sedačku za 30,000Kč, která se vůbec neprodává.

3) Vylučování klíčových slov

I v produktových reklamách je velice důležité vylučovat některé vyhledávací dotazy, které mají špatnou výkonnost. Proto doporučujeme jednou za čas projít vyhledávací dotazy s nejvíce impresemi a ty, které jsou příliš obecné nebo nemají dostačující výsledky, tak z kampaní vyloučit. I taková to rutinní záležitost se dá ovšem automatizovat. 🙂

4) A/B testování produktových názvů

Jelikož Google Shopping nevyužívá žádných klíčových slov, důležitým faktorem zde hrají také správně sestavené produktové názvy. Tyto názvy by měly být výstižné, popsat produkt s jeho hlavními atributy a to ve správném pořadí.

Na obrázku níže můžete vidět, jaký rozdíl v CTR (míra prokliku) způsobila změna zobrazovaného produktového názvu. 

Tyto relativně jednoduché čtyři tipy vám zaručeně pomohou povýšit vaše kampaně na vyšší úroveň. Příkladů, jak optimalizovat své kampaně je samozřejmě mnohem více, ale tento výběr je jedním z nejdůležitějších. Doufáme, že si alespoň nějaké z nich vyzkoušíte a o jejich efektivitě se přesvědčíte sami. 

Máte otázku? Neváhejte se nám ozvat.

Rádi vám poradíme. 🙂

info@tanganica.cz