fbpx

O 11 % nižší PNO díky Performance Max kampaním?

Už jste slyšeli o Performance Max kampaních? Pravděpodobně ano, protože Google začal nedávno upouštět od SMART kampaní a nyní je začíná upgradovat na Performance Max (dále jen PRX). Ve zkratce se jedná o další nadstavbu standardních kampaní v Google Nákupech o nové reklamní formáty.

PRX se totiž zobrazují klasicky v Google NákupechGDN (display), nově se reklamy dostanou i na Search, YouTube, GmailDiscovery. Možná z tohoto reklamního formátu máte na první pohled strach – i my v Tanganice jsme ho na začátku měli, ale začali jsme jej postupně testovat. Po utracených milionech v Google Ads a měsících testování vám přinášíme tento souhrn, ve kterém si představíme, jak jsou na tom PRX s výkonem oproti standardním kampaním a odpovíme na časté otázky.

Reklamní formáty v Google Performance Max kampaních. (zdroj: google.com)

Případová studie

Tento nový druh reklamního formátu jsme začali testovat v malém měřítku již na začátku roku. Důkladně jsme se připravovali a celý druhý kvartál roku 2022 jsme zkoušeli PRX naplno! Do našeho experimentu se zapojilo více než 150 e-shopů různých velikostí a prodávajících zboží v různých segmentech, které využívají Tanganicu a dohromady v PRX kampaních za testovací tři měsíce utratily několik milionů korun. To už je poměrně velký statistický vzorek na to, abychom mohli postavit relevantní případovou studii.

No a jak to dopadlo? Poměrně překvapivě, kampaně začaly nakupovat větší objem trafficu právě v nových reklamních formátech. Díky částečnému retargetingu dokáže kampaň zasáhnout uživatele ve větší části nákupního procesu a zvýšit tak pravděpodobnost jeho konverze. Výsledky v hlavních metrikách nám vychází v porovnání se standardními kampaně v Nákupech takto:

Průměrné statistiky PRX kampaní v porovnání se standardními kampaněmi v Nákupech za Q2 2022.

Na průřezu takto velkého množství kampaní jsou výsledky skvělé. Setkali jsme se ale s poměrně důležitými otázkami ohledně PRX kampaní od našich klientů, které se pokusíme zodpovědět níže. Veškeré informace jsme dávali dohromady s našimi account manažery z Googlu, abychom vám nabídli co možná nejkvalitnější odpovědi. Možná také s novým reklamním formátem bojujete a proto se nám nebojte ozvat a my se vám pokusíme pomoci – info@tanganica.cz

Co když se Performance Max kampaň zobrazuje na brand?

Tuto otázku slýcháme celkem často, protože se PRX kampaně mohou zobrazovat také v klasickém vyhledávání a chytat brandové vyhledávací dotazy. Odpověď na tuto otázku je ale trochu složitá. Obecně platí, že dobře nastavená a relevantní brandová kampaň se správně nastavenou bidovací strategií bude mít přednost v aukci před Performance Max. Nicméně faktorů, které ovlivňují aukci je více a proto toto doporučení nemusí fungovat ve 100 % případů. Máme ale vyzkoušeno, že pokud je samostatná brandovka nastavená správně, tak bude mít téměř vždy přednost.

V případě, že toto doporučení u vás nebude fungovat, nastává prostor na radikální řešení, které ovšem nedoporučujeme. Můžete totiž oslovit své Google account manažery, aby vám brand z PRX kampaně vyloučili manuálně. Tento krok vás ale zbaví zobrazování na brand ve všech reklamních formátech, které PRX kampaň nabízí. Pokud máte segmentované kampaně podle reklamního formátu a máte je individuálně velmi dobře nastavené, tak to takový problém být nemusí. Nicméně i tak je první řešení mnohem lepší. 🙂

Dají se vylučovat klíčová slova ve vyhledávání z Peformance Max?

Tato otázka velice úzce souvisí s předchozí. Vylučovat klíčová slova z vyhledávání totiž v uživatelském rozhraní Performance Max nelze. Nicméně pokud máte aktivní podporu ze strany Googlu, tak můžete zažádat o vyloučení klíčových slov. Zde, vylučování obecných klíčových slov ovšem také nedoporučujeme. Pokud kampaň nastavíte podle svých cílů, tak by vám je s dostatkem dat měla doručovat aniž byste museli cokoliv vylučovat.

POZOR! Vylučování klíčových slov z PRX kampaně vašimi account manažery vyloučí klíčová slova ze všech PRX kampaní v daném účtu! Je možné, že toto Google časem změní, avšak aktuálně vylučování funguje pouze na úrovni celého reklamního účtu.

Jak vypnout generování reklamního videa na YouTube v Performance Max?

Určitě si říkáte, jak může Google zobrazovat reklamu na YouTube, když do PRX kampaně nenahrajete vlastní video? Jedná se o automaticky generované video na základě grafických i textových podkladů, které do kampaně vložíte při vytváření. Pokud jste takové video viděli, nejspíše jste z něho nebyli nadšení. Ačkoli tyto generovaná videa nejsou nejhorší, nemusí odpovídat vašim brandovým zásadám.

Zde máte také možnost požádat o zakázání generování a zobrazování videa na YouTube u podpory. Bohužel i zde dojde k zakázání videa v PRX kampaních v celém účtu.

Performance Max zobrazuje URL v reklamách, které nechci inzerovat.

Pokud najdete nějaké URL, které chcete z dynamicky generovaných reklam vyloučit, tak můžete přímo v nastavení kampaně vyloučit konkrétní URL vašeho webu, podobně jako jste zvyklí u klasických DSA kampaní.

Pokud chcete jednoduchým způsobem vyzkoušet Peformance Max pro svůj e-shop, tak můžete a to na pár kliknutí v Tanganice!

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *