fbpx

Začátky spolupráce s Tanganicou aneb co vše je třeba nastavit a kde?

Tanganica je nástroj, který svým klientům zpřístupňuje a zjednodušuje nákup placené online reklamy. K tomu, aby byla e-shopařova cesta v naší platformě co nejjednodušší, jsme Vám připravili tento článek. Tady naleznete krok po kroku, co a proč je třeba nastavit, abychom mohli spolupráci spustit.

1. krok – Registrace

 

tanganica-uvodni-stranka

Vpravo v hlavičce našeho webu najdete tlačítko přihlášení. To Vás přesměruje na přihlašovací obrazovku. Ve Vašem případě je ale nutné se zprvu nejdříve registrovat. Proto je třeba tuto volbu vybrat v nabídce. Po stisknutí se dostáváte přímo do registrace Vašeho e-shopu na platformu Tanganica.

tanganica-aplikace-prihlaseni

 

Zvolíte si přihlašovací údaje (doporučujeme jako jméno zadat celé Vaše jméno a vyplnit i kontaktní telefon pro rychlejší komunikaci). Jakmile vyplníte fakturační údaje a základní údaje o Vašem e-shopu, dostanete se do aplikace. Tady se dějí veškerá kouzla. 

2. krok – Nastavení spolupráce

Před spuštěním spolupráce je ale nutné, abyste nastavili pár základních věcí. Vše naleznete v menu v záložce “Nastavení spolupráce”. 

2.a Nastavení PNO

PNO je zkratka pro podíl nákladů a obratu, udává se v % a ukazuje podíl toho, kolik bylo vynaloženo peněz na reklamu a jaký byl z těchto nákladů obrat.

Nejde obecně říct, jaké PNO byste měli pro svůj e-shop zvolit. Výše PNO závisí na vaší průměrné marži, kterou na produktech máte, na nákladech spojených s objednávkou apod. Obecně ale platí, že PNO by mělo být vždy menší, než je vaše průměrná marže.

Je ale potřeba, abyste PNO extrémně nepodsekli, protože nízkým PNO zpřísníte systémové podmínky kampaním a o to menší bude objem návštěvnosti, kterou Váš e-shop utrží. Tím pádem bude těžší najít mezi nimi takové, co opravdu nakoupí a celý proces optimalizace se tím jen prodlouží.

tanganica-nastaveni-pno

Pokud si tím nebudete vědět rady, stačí kontaktovat kolegu Járu Keslera na tel. čísle 777 732 719 a on Vám velmi rád poradí.

2.b Sdílení XML feedu

Pro to, aby systém věděl, co inzerovat, je potřeba, aby měl z čeho čerpat. Proto je nutné, abyste nasdíleli Váš XML feed ideálně určený pro Google nákupy. Ten pak projde optimalizací. Systém vyhledává chyby v produktech, kvůli kterým bývají zamítnuté pro inzerci a posouvá ho na maximální možnou kvalitu. Pokud jsme schopni chybu automaticky opravit, náš systém ji zachytí, opraví a tím minimalizuje počet produktů, které se nedají inzerovat.

Optimalizovaný feed se posílá do GMC na schválení. To probíhá většinou i včetně optimalizace 3 – 5 pracovních dní. Jakékoliv jiné nuance s Vámi ihned komunikujeme.

Jak generovat XML feed ve Vašem e-shopovém řešení, se dočtete v  přehledném návodu v tomto článku, který jsme pro Vás zpracovali.

2.c Sdílení přístupu do Google Analytics

K tomu, abychom Vám mohli reportovat statistiky v reálném čase a systém měl data pro optimalizaci, potřebujeme, abyste nám sdíleli přístup do Vašich Google Analytics. Jak na to se dočtete právě v tomto článku

POZOR‼️ je ale nutné dát na to, že opravdu sdílíte Google Universal Analytics, ne Google Analytics 4. Ve chvíli, kdy se Universal přepnou na GA4, budeme využívat ty. V současné době ale potřebujeme sdílet Google Universal Analytics.  

3. krok – Dobití kreditu

V rozhraní Tanganicy je třeba si dobíjet svou virtuální peněženku, ze které se postupně čerpají peníze do spuštěných reklam. Tuto peněženku je ideální udržovat v plusu, aby systém nebyl škrcen docházejícím kreditem a tím pádem neupravoval svoje procesy. Pro kampaně je totiž důležité, aby stále běžely a čerpaly data, na základě kterých optimalizují.

Kredit lze ale dobít velmi jednoduše. V menu vyberete záložku Dobíjení kreditu, zvolíte si částku bez DPH, kterou chcete dobít a vygenerujete fakturu skrze tlačítko “Dobít kredit”. Faktura lze proplatit klasickým převodem, přes platební bránu nebo QR kódem

 

tanganica-dobit-kredit

V tuto chvíli již stačí pouze počkat na to, až se Vaše kampaně spustí. Můžete si vybrat z několika formátů, které momentálně nabízíme a brzy v rozhraní přibudou další. O tom, jaký si nejlépe zvolit formát, už ale příště.

Pokud by v průběhu registrace došlo k jakýmkoliv potížím, můžete se spolehnout na to, že Vás budeme kontaktovat.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *